Gayrimenkul Danışmanlarının Zamanı Yönetirken Yaptıkları 5 Hata – 1

Tüm girişimciler için önemli olan konuların başında zamanı ve kendini doğru yönetmek olduğu bir gerçek. Gayrimenkul danışmanı görevleri denildiğinde de akla ilk gelen şeylerden biri zaman yönetimidir. Peki emlak danışmanları zamanlarını yönetmek konusunda ne gibi hatalar yapıyorlar?
Revy Blog olarak bu ayki yazımızda çok önemli olan zaman yönetimi konusunu ele
aldık.

Güne Plansız Başlamak

Alanında uzman ve işlerini organize şekilde yönetebilen bir gayrimenkul danışmanı olmak için, planlama yapmak çok önemlidir. Bir emlak danışmanı için plan yapmak, “Bugün ne yapacağım?” dan çok daha fazlasıdır. Bu sizin işinizdir ve başarılı olmak adına ayrıntılı bir plana sahip olmak sizin görevinizdir. Hem uzun hem de kısa vadede zaman yönetiminizi kolaylaştırmanızı sağlayan planlarınız olmalıdır. Bu planların ışığında günlük işlerinizi çok daha kolay yönetebilirsiniz. Bir nevi büyük resmin ne olduğunu bilmek, o resmi tamamlamak için daha organize çalışmanızı sağlar diyebiliriz. İş hayatındaki en başarılı insanların çoğunun, genellikle sabah saatlerinde durumlarını gözden geçirdikleri ve günlük faaliyetlerini planladıkları bilinen bir gerçektir.

Erteleme

Erteleme, alışkanlık haline gelen bir verimlilik düşmanıdır. Genelde günlük yapılması gereken işleri daha sonraya bırakmak sizi o an yapılması gereken işlerden kurtarsa da bu kalıcı bir çözüm değildir. Başarılı bir emlak danışmanı olmak için erteleme alışkanlığınız varsa, bundan kurtulmanız çok önemlidir. Ertelediğiniz
 her iş için aslında daha fazla efor harcıyorsunuz. Çünkü o işin yapılmadığı gerçeği her an aklınızda oluyor ve sürekli iş listenizde kalıyor. Bu da ertelediğiniz iş üzerine sürekli düşünmek ve plan yapmak anlamına geliyor.
Bu kısır döngüyü kırmak için günü planlarken ilk olarak sevmediğiniz işlere öncelik verin. Ayrıca sevilmeyen şeyleri taze, enerji dolu ve diriyken yapm
ak en iyisidir.

Etkili İletişim ve Görev Yönetim Sistemlerini Kullanmama

Her yerde sarı yapışkan notlarla çalışıyorsanız, muhtemelen zaman girdiniz için bir değer elde edemiyorsunuzdur. Emlak sektörüne özel görev yönetim sistemleri, hatırlatıcılar, iş-müşteri takip araçları zamanı yönetmenize ve verimli kullanmanıza ciddi katkı sağlayacaktır. Bu araçların en iyileri her yerden tüm süreçlerinize ulaşılabilir olmanızı sağlayabilen olanlarıdır. İster bilgisayar, ister tablet veya akıllı telefon olsun, tüm cihazlarınızdan kullanılabilir olanlarını tercih edin, günlük aktivitelerinizin kesintiye uğramamasını sağlayın.

Planlanan Faaliyetlerin Kesintilerine İzin Verme

Kibar ama kararlı olun. Bir tabela asmanız gerekse bile, ofisteki diğer kişilerin planınıza olan bağlılığınızın ve üzerinde çalıştığınız işlerinizin farkında olduğundan emin olun. Planladığınız etkinlik zamanlarınızda sohbet için müsait olmadığınızı onlara kibarca bildirin.
Yorum Yap

Günümüzde, birçok hizmet sektöründeki müşteriler, yaşamak istedikleri deneyimler için hizmet alıyor ve ödeme yapıyor. Değişen ve gelişen dijital dünyada emlak danışmanları da daha iyi satış yapabilmek için müşterilerine en iyi deneyimleri sunmak zorunda. Çünkü müşterilerin artık beklemeye tahammülü yok. Müşteriler, emlak danışmanına sordukları soruların cevabını kısa sürede almak istiyor ve daha verimli, hızlı hizmet talep ediyorlar. Bu durumda, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve onlara mümkün olan en kısa sürede uygun cevapları verebilmek için uygulamalara, teknolojik gelişmelere ihtiyaç duyuluyor....

Ancak, emlak danışmanlarının işlerini hızlı ve kaliteli yapmasını engelleyen birtakım sorunlar meydana gelebiliyor. Bu sorunlardan bazılarını sizler için listeledik:

Alıcı Yönetimi Eksiklikleri:

Sınırılı müşteri takip araçları nedeniyle satış fırsatlarının kaçırılması

Portföy ve Mülk Sahibi ile İlgili Sorunlar:
Mülk sahiplerinin satış/kiralama süreçlerini takip edememesi

Diğer Emlakçılar ve Ofis ile Paylaşım:
Emlakçılar arası iletişim ve paylaşımın markalar olması veya kısıtlı kalmasının portföylerin işleme dönüş süresini uzatması

Pazarlama:
Sınırlı pazarlama araç ve kanalları nedeniyle alınan portföylerde satışların düşük olması ve pazarlama araçlarının ekstra uzmanlık gerektirmesi, maliyetli olması

Müşteri Memnuniyeti:
Sektörde hizmet ve uygulama standartlarının henüz istenilen düzeye gelmemiş olması ve denetlenme sorunları

Doküman Yönetimi ve Arşivleme:
Gerekli eski belgelere, ofis şablonlarına dokümanlarına erişmede zorlukların yaşanması

Tüm bu sorunlar düşünüldüğünde, hepsine çözüm olabilecek ve gayrimenkul sektöründe hızı, verimliliği artıracak bir uygulamaya ihtiyaç olduğu sonucuna ulaşılıyor. Revy App tam da bu noktada devreye giriyor. En genel tanımıyla gayrimenkul profesyonellerine özel dijital iş platformu olan Revy App, CRM tabanlı mobil uygulama sayesinde, müşteri ilişkilerinizi, tüm dökümanlarınızı, ilanlarınızı, portföylerinizi ve ekibinizi basitçe yönetebileceğiniz tamamen emlak danışmanları ve emlak ofisleri düşünülerek tasarlandı.

Gayrimenkul Danışmanı Nedir?
Gayrimenkul satın almayı, kiralamayı ya da gayrimenkul satmayı, kiraya vermeyi planlayan müşterilerle çalışan, ofis, arsa, mülk gibi portföyleri tanıtan ve müşteri beklentileri doğrultusunda çözümler sunan kişiler gayrimenkul danışmanı olarak tanımlanır.

“Gayrimenkul danışmanı ne iş yapar?” arama motorlarında en sık aranan sorular arasındadır. Gayrimenkul sektöründe bütünsel olarak hizmet veren gayrimenkul danışmanlarının birçok görev tanımı bulunmaktadır.

Müşterilerinin ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, gayrimenkul danışmanının en önemli görevlerinden biridir. Müşterinin ekonomik durumunu, beklentilerini, ihtiyaçlarını doğru anlayan emlak danışmanları, müşteri ihtiyacına uygun portföyler sunabilir. Bu da satış ya da kiralama sürecinin çok daha hızlı ve verimli geçmesi demektir. Böylece hem müşteri hem de gayrimenkul danışmanı süreçten memnun kalacaktır.

Gayrimenkul satmak isteyenlerle bağlantı geliştirmek ve portföy almak da gayrimenkul danışmanının görev tanımları arasındadır. Satış ya da kiralama yapacak müşteri kitlesi oluşturmadan yani elinde portföyler olmadan müşteri ağını geliştirmek ve alıcılarla irtibat kurmak mümkün olmayacaktır.
Konut satın almak ya da kiralamak isteyen müşteri kitlesine ulaşmak gayrimenkul danışmanı için oldukça önemlidir. Bunu sağlayabilmek için de bol bol tanıtım yapmak gerekecektir. Bu noktada dijital pazarlama ve internet reklamcılığı oldukça iyi sonuçlar alınmasına yardımcı olabilir. Yani gayrimenkul danışmanının dijital araçlara hakim olması ya da dijital araçlara hakim kişi/şirket bağlantıları kurması faydalı olacaktır.

Gayrimenkul danışmanı, bölgesini iyi tanımalıdır. Bölgesinin avantajlarını, dezavantajlarını bilen ve müşterilerine bunları olabilecek en doğru şekilde aktarabilen gayrimenkul danışmanları rakiplerinden bir adım öndedir.

Müşterilerle sürekli iletişim kurmak ve sorularına anında dönüş sağlamak, gayrimenkul danışmanı için çok önemlidir. Bu sayede hem mevcut müşterilerde müşteri memnuniyeti sağlanır hem de potansiyel müşterilere ulaşmak mümkün olur.

Güncelde kalmak gayrimenkul danışmanı için bir gerekliliktir. İyi bir gayrimenkul danışmanı her zaman sektörünü yakından takip eder ve gelişmeleri işine adapte eder.

Müşteri bilgilendirmek, yönlendirmek ve onlara emlak sektöründe danışmanlık yapmak da gayrimenkul danışmanın iş tanımları arasındadır.

Satış ve alış sırasında gereken belgeleri düzenlemek ve takibini yapmak da gayrimenkul danışmanının sorumluluğundadır.

Revy ile Gayrimenkul Pazarlaması Nasıl Yapılır?
Revy App, gayrimenkul danışmanları için özel olarak tasarlanan, bütünsel bir uygulamadır.

Emlak danışmanlarını ve ofisleri iş süreçlerini yaparken hızlandırmak, işlerini kolaylaştırmak ve verimli hale getirip sürecin tüm aşamalarının ölçülebilir ve takip edilebilir hale getirmek üzerinde kurulan uygulama, mobil durumda olan danışmanlar içinse nerede olurlarsa olsunlar, işlerinin tüm süreçlerini yönetmelerini sağlamayı amaçlar.

Revy App; müşteri yönetimi, portföy yönetimi, pazarlama araçlarından, müşteri memnuniyet anketine, doküman yönetimi ve raporlama modüllerine kadar gerekli geniş bir hizmet yelpazesi sunacak şekilde tasarlanmıştır. Yani Revy App araçları ile gayrimenkul pazarlama süreci tamamen profesyonel bir şekilde yönetilebilir.