Teknoloji ve Gayrimenkul Sektörü

Dünya özellikle son 10 – 15 yıl içinde ciddi bir dönüşüme girdi ve teknolojinin gücü hayatın her alanına yansıdı. 15-20 yıl önce gayrimenkul sektörü günümüze göre çok değişik bir haldeydi. Tüm kayıtlar klasörlerdeki dosyalarda tutuluyordu. Bugüne geldiğimizde ise teknoloji ve gayrimenkul sektörü ayrılmaz bir bütün haline geldi. 

Teknolojinin varlığı sektörü büyük bir dönüşüme soktu. Toplumsal yaşamı etkileyen tüm değişimler gayrimenkul alanında çalışan herkesi ilgilendiriyor. Değişimin başlıca nedenleri arasında küreselleşme, teknolojiden yararlanılarak enformasyonun hız kazanması, iletişimin medya aracılığıyla kitlesel olarak yaygınlaşması, işletme içi iletişim sistem ve yöntemlerinin gelişimi, kitle iletişim araçlarının yaygınlaşması sayılabilir.

teknoloji

Teknoloji Hız Kazandırıyor

Gelişen teknolojilerin, gayrimenkul hizmetlerinin sunumuna hız kazandırdığı, daha geniş kitlelere daha çabuk ulaşarak daha kalıcı biçimde etkileme ve geri dönüş olanağı sağladığı bir gerçektir. Yeni teknoloji kullanımı, toplumun tüm kesimlerini etkilediği gibi sosyal bir sistem olan mesleki grupların yapısını, faaliyet alanlarını, işleyiş biçimlerini mal ve hizmet üretim anlayışlarını da büyük ölçüde etkiler ve değiştirir. Tüm bu değişimlere direnen meslek grupları uzun vadedeki başarısızlıkları gözlemlenirken, yeni yöntem ve teknolojileri kullanan ve bunları geliştiren, yaratıcı ve yenilikleri benimseyen bir nevi hep öğrenen meslek gruplarının başarıya ulaşmaları kaçınılmazdır.

Teknoloji gayrimenkul sektörünün verimliliği ve hızı açısından da oldukça önemlidir. Gayrimenkul değerlerinin en yoğun kısmı verilerin toplanması ve revize edilmesidir. Pazarlamasında ise doğru hedef kitleyi bulmak ve onlara ulaşmak gereklidir. Tüm bunlar oldukça mesai alan süreçlerdir. Teknoloji sayesinde bunları yapmak daha kolay bir hale gelmiştir.

teknoloji

Sektörün, teknoloji karşısında direnmesi, değişimi desteklememesi sıklıkla rastlanılan bir durumdur. Ancak, uzun vadede, değişime direnen grup ve kişilerin başarılı oldukları görülen bir durum değildir. Bu yüzden, teknolojik gelişmelere hızlıca ayak uydurmak, değişimi kabullenmek, kaynak ve zaman arasındaki önemin farkına varmak gereklidir. “Toplumsal yaşamı etkileyen tüm değişimler gayrimenkul sektörünün ilgi alanına girer” Gayrimenkul sektörünün değişime daha duyarlı olma zorunluluğu vardır. Bunun nedeni performansa, mevcut faaliyetler ve yeni iş dinamiklerine geniş çapta erişilebilir olmaktır. Teknoloji artık her sektörün iş arkadaşıdır.  Teknolojiyi kabullenmek ve kullanmak en akılcı yöntemdir. 

Emlak Brokerları Teknoloji ile Uyumlu Çalışıyor

Emlak brokerları teknolojiyi kullanarak ekiplerinin çok daha verimli olmalarını sağlamıştır. Her sektörde olduğu gibi gayrimenkul sektöründe de en önemli kararların temeli veridir. Olabildiğince çok veri incelemek rekabetçi avantajlar yaratabilir ve daha etkili pazarlama sunabilir. Teknoloji sayesinde veri ve bilgilerin yayılması, birçok pazarda çok kısa sürede şeffaflığın artmasını sağladığı gibi gayrimenkul sektörüne değer katmaya da devam ediyor.

Yorum Yap

Günümüzde, birçok hizmet sektöründeki müşteriler, yaşamak istedikleri deneyimler için hizmet alıyor ve ödeme yapıyor. Değişen ve gelişen dijital dünyada emlak danışmanları da daha iyi satış yapabilmek için müşterilerine en iyi deneyimleri sunmak zorunda. Çünkü müşterilerin artık beklemeye tahammülü yok. Müşteriler, emlak danışmanına sordukları soruların cevabını kısa sürede almak istiyor ve daha verimli, hızlı hizmet talep ediyorlar. Bu durumda, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve onlara mümkün olan en kısa sürede uygun cevapları verebilmek için uygulamalara, teknolojik gelişmelere ihtiyaç duyuluyor....

Ancak, emlak danışmanlarının işlerini hızlı ve kaliteli yapmasını engelleyen birtakım sorunlar meydana gelebiliyor. Bu sorunlardan bazılarını sizler için listeledik:

Alıcı Yönetimi Eksiklikleri:

Sınırılı müşteri takip araçları nedeniyle satış fırsatlarının kaçırılması

Portföy ve Mülk Sahibi ile İlgili Sorunlar:
Mülk sahiplerinin satış/kiralama süreçlerini takip edememesi

Diğer Emlakçılar ve Ofis ile Paylaşım:
Emlakçılar arası iletişim ve paylaşımın markalar olması veya kısıtlı kalmasının portföylerin işleme dönüş süresini uzatması

Pazarlama:
Sınırlı pazarlama araç ve kanalları nedeniyle alınan portföylerde satışların düşük olması ve pazarlama araçlarının ekstra uzmanlık gerektirmesi, maliyetli olması

Müşteri Memnuniyeti:
Sektörde hizmet ve uygulama standartlarının henüz istenilen düzeye gelmemiş olması ve denetlenme sorunları

Doküman Yönetimi ve Arşivleme:
Gerekli eski belgelere, ofis şablonlarına dokümanlarına erişmede zorlukların yaşanması

Tüm bu sorunlar düşünüldüğünde, hepsine çözüm olabilecek ve gayrimenkul sektöründe hızı, verimliliği artıracak bir uygulamaya ihtiyaç olduğu sonucuna ulaşılıyor. Revy App tam da bu noktada devreye giriyor. En genel tanımıyla gayrimenkul profesyonellerine özel dijital iş platformu olan Revy App, CRM tabanlı mobil uygulama sayesinde, müşteri ilişkilerinizi, tüm dökümanlarınızı, ilanlarınızı, portföylerinizi ve ekibinizi basitçe yönetebileceğiniz tamamen emlak danışmanları ve emlak ofisleri düşünülerek tasarlandı.

Gayrimenkul Danışmanı Nedir?
Gayrimenkul satın almayı, kiralamayı ya da gayrimenkul satmayı, kiraya vermeyi planlayan müşterilerle çalışan, ofis, arsa, mülk gibi portföyleri tanıtan ve müşteri beklentileri doğrultusunda çözümler sunan kişiler gayrimenkul danışmanı olarak tanımlanır.

“Gayrimenkul danışmanı ne iş yapar?” arama motorlarında en sık aranan sorular arasındadır. Gayrimenkul sektöründe bütünsel olarak hizmet veren gayrimenkul danışmanlarının birçok görev tanımı bulunmaktadır.

Müşterilerinin ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, gayrimenkul danışmanının en önemli görevlerinden biridir. Müşterinin ekonomik durumunu, beklentilerini, ihtiyaçlarını doğru anlayan emlak danışmanları, müşteri ihtiyacına uygun portföyler sunabilir. Bu da satış ya da kiralama sürecinin çok daha hızlı ve verimli geçmesi demektir. Böylece hem müşteri hem de gayrimenkul danışmanı süreçten memnun kalacaktır.

Gayrimenkul satmak isteyenlerle bağlantı geliştirmek ve portföy almak da gayrimenkul danışmanının görev tanımları arasındadır. Satış ya da kiralama yapacak müşteri kitlesi oluşturmadan yani elinde portföyler olmadan müşteri ağını geliştirmek ve alıcılarla irtibat kurmak mümkün olmayacaktır.
Konut satın almak ya da kiralamak isteyen müşteri kitlesine ulaşmak gayrimenkul danışmanı için oldukça önemlidir. Bunu sağlayabilmek için de bol bol tanıtım yapmak gerekecektir. Bu noktada dijital pazarlama ve internet reklamcılığı oldukça iyi sonuçlar alınmasına yardımcı olabilir. Yani gayrimenkul danışmanının dijital araçlara hakim olması ya da dijital araçlara hakim kişi/şirket bağlantıları kurması faydalı olacaktır.

Gayrimenkul danışmanı, bölgesini iyi tanımalıdır. Bölgesinin avantajlarını, dezavantajlarını bilen ve müşterilerine bunları olabilecek en doğru şekilde aktarabilen gayrimenkul danışmanları rakiplerinden bir adım öndedir.

Müşterilerle sürekli iletişim kurmak ve sorularına anında dönüş sağlamak, gayrimenkul danışmanı için çok önemlidir. Bu sayede hem mevcut müşterilerde müşteri memnuniyeti sağlanır hem de potansiyel müşterilere ulaşmak mümkün olur.

Güncelde kalmak gayrimenkul danışmanı için bir gerekliliktir. İyi bir gayrimenkul danışmanı her zaman sektörünü yakından takip eder ve gelişmeleri işine adapte eder.

Müşteri bilgilendirmek, yönlendirmek ve onlara emlak sektöründe danışmanlık yapmak da gayrimenkul danışmanın iş tanımları arasındadır.

Satış ve alış sırasında gereken belgeleri düzenlemek ve takibini yapmak da gayrimenkul danışmanının sorumluluğundadır.

Revy ile Gayrimenkul Pazarlaması Nasıl Yapılır?
Revy App, gayrimenkul danışmanları için özel olarak tasarlanan, bütünsel bir uygulamadır.

Emlak danışmanlarını ve ofisleri iş süreçlerini yaparken hızlandırmak, işlerini kolaylaştırmak ve verimli hale getirip sürecin tüm aşamalarının ölçülebilir ve takip edilebilir hale getirmek üzerinde kurulan uygulama, mobil durumda olan danışmanlar içinse nerede olurlarsa olsunlar, işlerinin tüm süreçlerini yönetmelerini sağlamayı amaçlar.

Revy App; müşteri yönetimi, portföy yönetimi, pazarlama araçlarından, müşteri memnuniyet anketine, doküman yönetimi ve raporlama modüllerine kadar gerekli geniş bir hizmet yelpazesi sunacak şekilde tasarlanmıştır. Yani Revy App araçları ile gayrimenkul pazarlama süreci tamamen profesyonel bir şekilde yönetilebilir.