Başarılı Bir Emlakçı Olmak İsteyenlere Tavsiyeler

Tüm meslek gruplarında olduğu gibi emlak danışmanları için de başarı oldukça önemlidir. Siz de bir emlak danışmanıysanız, muhtemelen kendinize “Nasıl daha başarılı bir emlakçı olabilirim?” sorusunu sık sık sormuşsunuzdur. Aslında bu sorunun cevabı da basit. Şirketinize bir işletmeyi yönettiğiniz gibi davranırsanız, uzun ömürlülük ve başarı elde edersiniz. 

Revy Blog olarak bu yazımızda, gayrimenkul danışmanları için başarı tavsiyeleri üzerine odaklandık. Tavsiyelerimizin sizin için faydalı olmasını umuyoruz.

Ulaşılabilir Olun

Artık teknoloji çağında yaşıyoruz ve ulaşılabilir olmak birçok meslek grubu için önemli bir hale geldi. Kendinize zaman ayırmak istediğiniz ve işle ilgili her şeyden uzaklaşma ihtiyacı hissettiğiniz dönemler mutlaka olacaktır ancak sık sık ulaşılmaz pozisyonda olmanız müşterinizin gözünde sizi güven duyulmayan bir noktaya taşıyacaktır. Müşterilerinizin muhtemelen çözümü kolay olan basit bir problemi vardır. Onlara yardım etmek için sadece beş dakikanızı ayırabilir ve bu şekilde müşteri memnuniyetini büyük oranda sağlayabilirsiniz. Her müşteriye tercih ettikleri iletişim yöntemini sormak da aynı derecede önemlidir. Metinleri, e-postaları veya telefon görüşmelerini severler mi? Cevap ne olursa olsun, onlarla o ortamda etkileşime girdiğinizden emin olun. 

emlak

Hedeflerinizi Belirleyin

Hedef belirlemenin önemini hepimiz çok iyi bilsek de bunu hayata uygulama konusunda birçok kişi düşündüğümüz kadar iyi değil. Yola hedefsiz çıkıldığında ise harika fırsatlar yakalasak da bu fırsatları iyi analiz edemiyor ve maalesef değerlendirme konusunda yetersiz kalabiliyoruz. 

İnsanların tamamına yakın bir çoğunluğunun hedef koymadığını biliyor muydunuz? Ek olarak, hedef koyan insanların sadece yüzde üçünde bu hedefler bir yere yazılıdır. Bununla birlikte, hedeflerinizi fiziksel olarak yazmak için zaman ayırırsanız, onlara ulaşma olasılığınız yüzde daha fazla olacaktır. Hedef belirleme, başarıya ulaşmak isteyen tüm gayrimenkul girişimcileri için önemlidir, çünkü hedefler size ilerlemeyi izleme ve ölçme yolu sunar. 

Pazarlama Planı Olmadan Asla

Bir gayrimenkul pazarlama planı oluşturabilir ve ardından sürecini otomatikleştirebilirseniz, oyunun çok ilerisinde olursunuz. Pazarlamada başarının anahtarı üç aşamalıdır: her yeni kampanya başlattığınızda tekerleği yeniden icat etmeden tüm temellerinize ulaşmalı ve her müşteri deneyimini kişiselleştirmelisiniz. Geniş bir müşteri tabanına ulaşmak için eski usul pazarlama yöntemleriyle birlikte yeni teknolojiyi kullanın ve hedef kitlelerinizi tanımladığınızdan emin olun. İşinize yarayan bir strateji bulduğunuzda, süreci birden çok ortamda kopyalayabilirsiniz. 

emlak

Bölgenizi Her Açıdan Tanıyın

Günümüzde dijitalleşmenin ve bilgiye erişmenin çok kolay olduğu artık herkes tarafından biliniyor. Birçok potansiyel müşteri de internet üzerinden araştırma yaparak bölgeniz hakkında fikir sahibi olabilir. Peki siz bu noktada nasıl bir fark sunabilirsiniz? İnternette olmayan, özel ve müşterinizin hayatını kolaylaştıracak bilgilere sahip olmanız, bölgenizi iyi tanımanız sizi her zaman birkaç adım öteye taşıyacaktır. 

İyi İlişkiler Kurun

Müşteri ilişkilerinizin iyi olması size her zaman kazandırır. Öncelikle iş süreciniz boyunca iyi iletişim kurmanın keyfini yaşarsınız ve süreci çok daha pozitif yönetebilirsiniz. Bu durumda hem müşteriniz hem de siz mutlu olursunuz. Zamanlarının çoğunu finansal kazançları konusunda endişelenmeye odaklayan emlak danışmanları, müşterilerinin ne istediğini ayırt edemezler. Sizin bir satışçıdan daha çok bir rehber olduğunuzu unutmayın – insanlara hayatlarının en heyecan verici deneyimlerinden birinde yardımcı olan bir akıl hocası veya danışman olarak görün. Mutlu ve memnun müşteri, sizi her zaman çevresine de tavsiye edecektir. İnternet dünyasında harika gelişmeler olsa da kulaktan kulağa pazarlama hala çok güçlü ve iyi sonuçlar veriyor. 

Sosyal Medya ile İşlerinizi Hızlandırın

Güncel trendler ve teknolojiler hakkında güncel kalmanın büyük bir yönü sosyal medyada mevcut. Kendinizi teknoloji açısından güncelde tutmanız size fayda sağlayacaktır. Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter gibi mecraların yanında yeni gelişen ve hedef kitlenizin var olabileceği farklı mecralarda da varlık göstermenizi tavsiye ederiz.

Sosyal medya, sizin vitriniz olduğu kadar gelişmeleri izlediğiniz ve rakiplerinizi doğrudan analiz edebildiğiniz bir alandır. Bu sebeple de çok önemlidir.

Sadece Satışa Odaklanmayın

Evi satmak başarılı bir emlak danışmanının ana hedefi olsa da bunu alıcılarla etkileşiminizin ana odağı haline getirmeyin. Alıcılar ile bağınızı kurun, böylece kendilerini rahat hissederler ve size güven duyarlar. Alıcılar kendi çıkarlarının en iyisi olduğuna inandıklarında evi satma olasılığınız daha yüksektir, bu nedenle tek odak noktanızın evi satmak olmasına izin vermeyin.

Bir Mentör Bulun

Ev satma sürecini öğrenebileceğiniz emlak sektöründe tecrübeli bir mentör bulun. Bu, emlak anlaşmalarıyla ilgili belgeleri görmenize olanak tanıyarak kendinize daha fazla güvenmenizi ve bir anlaşmayı kendi başınıza halledebilmenizi sağlar.

One thought on “Başarılı Bir Emlakçı Olmak İsteyenlere Tavsiyeler”
Yorum Yap

Günümüzde, birçok hizmet sektöründeki müşteriler, yaşamak istedikleri deneyimler için hizmet alıyor ve ödeme yapıyor. Değişen ve gelişen dijital dünyada emlak danışmanları da daha iyi satış yapabilmek için müşterilerine en iyi deneyimleri sunmak zorunda. Çünkü müşterilerin artık beklemeye tahammülü yok. Müşteriler, emlak danışmanına sordukları soruların cevabını kısa sürede almak istiyor ve daha verimli, hızlı hizmet talep ediyorlar. Bu durumda, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve onlara mümkün olan en kısa sürede uygun cevapları verebilmek için uygulamalara, teknolojik gelişmelere ihtiyaç duyuluyor....

Ancak, emlak danışmanlarının işlerini hızlı ve kaliteli yapmasını engelleyen birtakım sorunlar meydana gelebiliyor. Bu sorunlardan bazılarını sizler için listeledik:

Alıcı Yönetimi Eksiklikleri:

Sınırılı müşteri takip araçları nedeniyle satış fırsatlarının kaçırılması

Portföy ve Mülk Sahibi ile İlgili Sorunlar:
Mülk sahiplerinin satış/kiralama süreçlerini takip edememesi

Diğer Emlakçılar ve Ofis ile Paylaşım:
Emlakçılar arası iletişim ve paylaşımın markalar olması veya kısıtlı kalmasının portföylerin işleme dönüş süresini uzatması

Pazarlama:
Sınırlı pazarlama araç ve kanalları nedeniyle alınan portföylerde satışların düşük olması ve pazarlama araçlarının ekstra uzmanlık gerektirmesi, maliyetli olması

Müşteri Memnuniyeti:
Sektörde hizmet ve uygulama standartlarının henüz istenilen düzeye gelmemiş olması ve denetlenme sorunları

Doküman Yönetimi ve Arşivleme:
Gerekli eski belgelere, ofis şablonlarına dokümanlarına erişmede zorlukların yaşanması

Tüm bu sorunlar düşünüldüğünde, hepsine çözüm olabilecek ve gayrimenkul sektöründe hızı, verimliliği artıracak bir uygulamaya ihtiyaç olduğu sonucuna ulaşılıyor. Revy App tam da bu noktada devreye giriyor. En genel tanımıyla gayrimenkul profesyonellerine özel dijital iş platformu olan Revy App, CRM tabanlı mobil uygulama sayesinde, müşteri ilişkilerinizi, tüm dökümanlarınızı, ilanlarınızı, portföylerinizi ve ekibinizi basitçe yönetebileceğiniz tamamen emlak danışmanları ve emlak ofisleri düşünülerek tasarlandı.

Gayrimenkul Danışmanı Nedir?
Gayrimenkul satın almayı, kiralamayı ya da gayrimenkul satmayı, kiraya vermeyi planlayan müşterilerle çalışan, ofis, arsa, mülk gibi portföyleri tanıtan ve müşteri beklentileri doğrultusunda çözümler sunan kişiler gayrimenkul danışmanı olarak tanımlanır.

“Gayrimenkul danışmanı ne iş yapar?” arama motorlarında en sık aranan sorular arasındadır. Gayrimenkul sektöründe bütünsel olarak hizmet veren gayrimenkul danışmanlarının birçok görev tanımı bulunmaktadır.

Müşterilerinin ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, gayrimenkul danışmanının en önemli görevlerinden biridir. Müşterinin ekonomik durumunu, beklentilerini, ihtiyaçlarını doğru anlayan emlak danışmanları, müşteri ihtiyacına uygun portföyler sunabilir. Bu da satış ya da kiralama sürecinin çok daha hızlı ve verimli geçmesi demektir. Böylece hem müşteri hem de gayrimenkul danışmanı süreçten memnun kalacaktır.

Gayrimenkul satmak isteyenlerle bağlantı geliştirmek ve portföy almak da gayrimenkul danışmanının görev tanımları arasındadır. Satış ya da kiralama yapacak müşteri kitlesi oluşturmadan yani elinde portföyler olmadan müşteri ağını geliştirmek ve alıcılarla irtibat kurmak mümkün olmayacaktır.
Konut satın almak ya da kiralamak isteyen müşteri kitlesine ulaşmak gayrimenkul danışmanı için oldukça önemlidir. Bunu sağlayabilmek için de bol bol tanıtım yapmak gerekecektir. Bu noktada dijital pazarlama ve internet reklamcılığı oldukça iyi sonuçlar alınmasına yardımcı olabilir. Yani gayrimenkul danışmanının dijital araçlara hakim olması ya da dijital araçlara hakim kişi/şirket bağlantıları kurması faydalı olacaktır.

Gayrimenkul danışmanı, bölgesini iyi tanımalıdır. Bölgesinin avantajlarını, dezavantajlarını bilen ve müşterilerine bunları olabilecek en doğru şekilde aktarabilen gayrimenkul danışmanları rakiplerinden bir adım öndedir.

Müşterilerle sürekli iletişim kurmak ve sorularına anında dönüş sağlamak, gayrimenkul danışmanı için çok önemlidir. Bu sayede hem mevcut müşterilerde müşteri memnuniyeti sağlanır hem de potansiyel müşterilere ulaşmak mümkün olur.

Güncelde kalmak gayrimenkul danışmanı için bir gerekliliktir. İyi bir gayrimenkul danışmanı her zaman sektörünü yakından takip eder ve gelişmeleri işine adapte eder.

Müşteri bilgilendirmek, yönlendirmek ve onlara emlak sektöründe danışmanlık yapmak da gayrimenkul danışmanın iş tanımları arasındadır.

Satış ve alış sırasında gereken belgeleri düzenlemek ve takibini yapmak da gayrimenkul danışmanının sorumluluğundadır.

Revy ile Gayrimenkul Pazarlaması Nasıl Yapılır?
Revy App, gayrimenkul danışmanları için özel olarak tasarlanan, bütünsel bir uygulamadır.

Emlak danışmanlarını ve ofisleri iş süreçlerini yaparken hızlandırmak, işlerini kolaylaştırmak ve verimli hale getirip sürecin tüm aşamalarının ölçülebilir ve takip edilebilir hale getirmek üzerinde kurulan uygulama, mobil durumda olan danışmanlar içinse nerede olurlarsa olsunlar, işlerinin tüm süreçlerini yönetmelerini sağlamayı amaçlar.

Revy App; müşteri yönetimi, portföy yönetimi, pazarlama araçlarından, müşteri memnuniyet anketine, doküman yönetimi ve raporlama modüllerine kadar gerekli geniş bir hizmet yelpazesi sunacak şekilde tasarlanmıştır. Yani Revy App araçları ile gayrimenkul pazarlama süreci tamamen profesyonel bir şekilde yönetilebilir.